نرم افزار مطب دندانپزشکی

نرم افزار مطب دندانپزشکی آسان طب، محصولی از عارف رایانه جهت حسابداری و مدیریت انواع مطب و کلینیک دندانپزشکی میباشد.

پزشکان توسط این نرم افزار می توانند به سادگی و در کوتاه ترین زمان، برای بیماران یا مراجعین مطب و کلینیک دندانپزشکی پرونده تشکیل داده و خدمات، معاینات، صورتحساب ایشان را در آن  ثبت و مدیریت نمایند و علاوه بر آن مدیریت سوابق و تصاویر پزشکی بیماران، تعیین وقت ویزیت برای مراجعات آینده، ثبت نسخ با قلم نوری… که مربوط به امور مطب و کلینیک دندانپزشکی می باشد را میتوان با این نرم افزار انجام داد. امکان تعریف انواع خدمات پزشکی در نرم افزار مطب دندانپزشکی عارف رایانه، این امکان را به پزشکان می دهد تا در هر گونه مطب و کلینیک دندانپزشکی پزشکی اعم از : پزشک عمومی، تخصصی ،زیبایی و لیزر، ارتوپدی، چشم پزشکی ،توانبخشی، طب سنتی، مشاوره و ترک اعتیاد و … را توسط آن مدیریت نمود.

نرم افزار مطب دندانپزشکی عارف رایانه مجهز به سیستم سامانه پیام کوتاه و سیستم کالرآیدی می باشد و می تواند به طور خودکار برای بیماران پیامک های یادآوری وقت، صورتحساب و … ارسال نماید و از طرفی مشخصات فرد تماس گیرنده با مطب و کلینیک دندانپزشکی را از طریق تلفن شناسایی و برای منشی نمایش داده و به راحتی برای ایشان وقت تعیین نماید.

 

دانلود نرم افزار مطب و کلینیک دندانپزشکی

 سفارش و دانلود نسخه اصلی نرم افزار مطب دندانپزشکی

 با سفارش آنلاین و خرید نرم افزار مطب دندانپزشکی آسان طب، می توانید نسخه اصلی این نرم افزار را در کمتر از چند دقیقه دانلود و بر روی رایانه خود نصب و استفاده نمائید.

  • در بخش سوالات متداول، سوالاتی پیرامون خرید نرم افزار مطب دندانپزشکی که توسط برخی کاربران هنگام تماس با کارشناسان ما مطرح شده قرار داده ایم. میتوانید مطالعه نمائید.
  • قبل از سفارش نسخه اصلی نرم افزار مطب دندانپزشکی، می توانید مدتی (حتی چند ماه) به طور آزمایشی با آن کار کنید و از صحت و امکانات آن اطمینان یابید.
  • با توجه به نیاز خود می توانید نرم افزار را به صورت تک کاربره (برای یک کامپیوتر) و یا تحت شبکه (برای چند کامپیوتر) سفارش داده و دانلود نمائید.
  • محصول تک کاربره و محصول تحت شبکه از لحاظ امکانات، یکسان هستند. تنها تفاوت آنها، نحوه نصب و تعداد رایانه قابل نصب می باشد.
  • پس از نصب نرم افزار، جهت ارسال پیامک از طریق آن برای مشتریان خود، بخش فعال سازی سامانه پیام کوتاه، را مطالعه نمائید.
  • محصول خریداری شده، از تاریخ خرید به مدت پنج سال دارای خدمات پس از فروش می باشد.

درباره نرم افزار مطب دندانپزشکی

نرم افزار مطب دندانپزشکی آسان طب نرم افزاری است که توسط عارف رایانه جهت مدیریت مطب و کلینیک دندانپزشکی پزشکان تولید شده است.
این نرم افزار که مهمترین نرم افزار پزشکان محسوب می شود با بهره گیری از بانک اطلاعاتی قدرتمند مایکروسافت اس کیو ال سرور، اطلاعات مربوط به پرونده پزشکی و صورتحساب بیماران مراجعه کننده به مطب و کلینیک دندانپزشکی پزشک را ثبت و نگهداری کرده و با فراهم نمودن قسمت مجزا جهت تعریف انواع خدمات پزشکی (که با توجه به هر مطب و کلینیک دندانپزشکی متغیر است)، امکان مدیریت هرگونه مطب و کلینیک دندانپزشکی را برای مدیران و پزشکان این مراکز فراهم نموده است.
در نرم افزار مطب دندانپزشکی آسان طب، هر پزشک می تواند آن دسته از خدمات پزشکی را که در مطب و کلینیک دندانپزشکی خود، به بیماران ارائه می گردد را در فهرست خدمات قابل ارائه به مراجعین، تعریف و طبقه بندی نماید و با توجه به آنها عملیات تشکیل پرونده و پذیرش بیماران را به راحتی توسط سیستم نرم افزاری انجام دهد. این خدمات پزشکی می تواند شامل یک ویزیت ساده یا خدمات تخصصی مانند عمل جراحی، لیزر، تزریقات، و … باشد.
نرم افزار مطب و کلینیک دندانپزشکی پزشک آسان طب با بیش از  ۸ سال سابقه اجرایی، همچنان در حال توسعه بوده و در حال حاضر، ویرایش ۲۰۱۵ این محصول در بسیاری از مطب و کلینیک دندانپزشکی های عمومی، سنتی، زیبایی، ارتوپدی، دندانپزشکی، روانپزشکی، مشاوره و ترک اعتیاد، چشم پزشکی، توانبخشی و … نصب و در حال استفاده می باشد.
قیمت نرم افزار مطب دندانپزشکی آسان طب نسبت به نرم افزار های مشابه تولید شده، بسیار ارزان تر بوده و تا کنون بابت پشتیبانی و ارائه آپدیت های جدید در سالهای آتی استفاده از آن، هیچگونه هزینه اضافی از کاربران دریافت نگردیده است. کادر پشتیبانی و توسعه این نرم افزار مفتخر است به اینکه بخشی از مشتریان این محصول را توسط معرفی کاربران در حال استفاده آن بدست آورده است.

ویژگی های کلی نرم افزار مطب دندانپزشکی آسان طب

  • امکان نصب و راه اندازی آسان در کمتر از چند دقیقه توسط هر کاربر و محیط ساده و کاربر پسند (User friendly) جهت یادگیری سریع
  • امکان نصب و استفاده به صورت “تحت شبکه” و بر روی بیش از یک رایانه (ثبت و مدیریت پرونده ها بر روی رایانه منشی و پزشک به طور همزمان)
  • داری راهنمای کامل از مرحله نصب و راه اندازی تا استفاده (بصورت داکیومنت و فیلم)
  • ساده سازی محیط نرم افزار با توجه به نیاز، با چند کلیک! (جهت استفاده مطب و کلینیک دندانپزشکی عمومی ساده تا تخصصی با بخش ها و پرسنل متعدد)
  • انعطاف بالا در بهره گیری و تهیه گزارشات از کارکرد پزشکان و دستیاران، صورتحساب و وضعیت بیماران، صورتحساب بیمه های تحت پوشش و …
  • مجهز به سامانه پیام کوتاه و ارسال پیامک های یاد آوری و گزارشات حسابداری برای بیماران، پزشکان و مدیران تعریف شده
  • امنیت بالا در نگهداری از اطلاعات ثبت شده و مدیریت کاربران با سطوح دسترسی مختلف
  • بروز رسانی خودکار نرم افزار از طریق وب سایت عارف رایانه در کمتر از چند دقیقه
  • پشتیبانی آنلاین توسط ایمیل، سامانه پیام کوتاه و نرم افزار ریموت از راه دور توسط کارشناسان

مشخصات فنی نرم افزار مطب دندانپزشکی آسان طب

زبان برنامه نویسیبانک اطلاعاتیویندوز های تحت پوششحداکثر تعداد پزشک و دستیارحداکثر تعداد پرونده
Delphi 2015Microsoft SQL ServerWindows XP, Windows 7, Windows 8, Windows Server(نا محدود)(نا محدود)

.

امکانات اصلی نرم افزار مطب دندانپزشکی

  • امکان تعریف پزشک به تعداد مورد نیاز (قابل استفاده برای چند پزشک در یک مطب و کلینیک دندانپزشکی) و تعیین درصد سهم از درآمد مرکز
  • امکان تعریف دستیار و پرستار به تعداد مورد نیاز، جهت گزارش از خدمات ارائه شده در پرونده ها و تعیین درصد سهم
  • امکان تعریف و طبقه بندی انواع تعرفه های خدمات تشخیصی ودرمانی قابل ارائه در مطب و کلینیک دندانپزشکی
  • امکان تعریف انواع دوره های درمانی جهت پذیرش بیماران
  • امکان تعریف انواع شرح حالات بیماران جهت دسترسی بهتر برای درج در پرونده مراجعین
  • امکان تعریف علت های مراجعه بیماران و تشخیص های درمان پیشفرض جهت بررسی پرونده بیمار
  • امکان تعریف نواحی بدن بیماران باتوجه به تخصص پزشک ، جهت گزارش و تفکیک خدمات انجام شده
  • امکان تعریف انواع بخش و اتاق جهت تفکیک گزارشات از خدمات ارائه شده در مرکز
  • امکان ثبت سوابق پزشکی از قبل تعیین شده باتوجه به تخصص و حوزه فعالیت مطب و کلینیک دندانپزشکی جهت درج در پرونده بیمار
  • سیستم تشکیل پرونده بیماران و ثبت سوابق پزشکی ، تصاویر دیجیتال
  • سیستم پذیرش بیماران و ثبت عملیات انجام شده در مرکز برای بیمار
  • امکان محاسبه درصد سهم پزشکان و پرسنل از خدمات ارائه شده به مراجعین
  • پشتیبانی از انواع سازمان های بیمه تحت پوشش
  • امکان تهیه دیسکت بیمه برای انواع سازمان ها اعم از خدمات درمانی ، تامین اجتماعی ، نیروهای مسلح و …
  • سیستم اسناد دیجیتال و ثبت شرح حال ، نسخ و گزارشات ارائه شده توسط پزشک با استفاده از قلم نوری
  • سیستم صندوق و گردش حساب بیماران
  • سیستم رزو وقت جهت تعیین اوقات ویزیت بیماران با امکان ارسال SMS یاد آوری وقت خودکار
  • سیستم انبارداری و داروخانه جهت کنترل ورود و خروج کالا یا دارو
  • سیستم لابراتوار جهت مراکزی که نیاز به کنترل مراودات کاری با مراکز لابراتوار دارند
  • سیستم حسابداری ساده ویژه درج بدهکار و بستانکار کردن مشتریان
  • سیستم چاپ چک و مدیریت حسابهای بانکی پزشکان
  • سیستم کنترل و مدیریت کاربران استفاده کننده از نرم افزار
  • سیستم بانک تصاویر و درج انواع تصاویر مربوط به دوره درمانی، آزمایشات و یا سوابق پزشکی بیمار
  • سیستم گزارش ساز پویا و امکان تهیه گزارشات متنوع از قسمت های مختلف برنامه با توجه به نیاز پزشک یا مرکز پزشکی
  • سیستم Caller-ID و مانیتورینگ خطوط تلفن مرکز
  • سامانه پیام کوتاه جهت ارسال و دریافت پیامک از طریق خطوط SMS با پیش شماره های ۳۰۰۰ و ۱۰۰۰
  • سیستم پشتیبانی خودکار و تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات برنامه بصورت زمانبندی شده

نرم افزار مطب دندانپزشکی

در چند سال گذشته بحث مکانیزه کردن اطلاعات بیماران و استفاده از سیستم های نرم افزاری از مباحث مهم و مطرح مدیریتی مراکز پزشکی بوده است و مراکز موفق و روبه رشد همواره از پیشگامان بهره گیری از این نرم افزار ها بوده اند. و از جمله نرم افزار های مطرح در این زمینه ، نرم افزار آسان طب بوده که توسط متخصصین جوان و کوشای گروه عارف رایانه و با مشاوره پزشکان ، بعنوان یک محصول چند جانبه مخصوص مدیریت مطب و کلینیک دندانپزشکی و مراکز پزشکی تولید گردیده است. دغدغه های اصلی تیم توسعه دهنده این نرم افزار : سرعت ، دقت ، کیفیت انعطاف پذیری این محصول بوده که هدف رضایتمندی پزشکان را به دنبال داشته. اگر چه توسعه نرم افزار آسان طب همچنان ادامه داشته و با توجه به نظرات و پیشنهادات سازنده و پزشکان استفاده کننده از این نرم افزار، هر چند هفته یکبار آپدیت های جدید تر از آن ارائه خواهد شد، نسخه فعلی یکی از کم نظیر ترین محصولات نرم افزاری ارائه شده در این راستا در ایران میباشد. از آنجا که روند تولید یک نرم افزار استاندار پیرو اصول و قواعد خاصی می باشد.

نرم افزار مطب و کلینیک دندانپزشکی

چرا نرم افزار مطب دندانپزشکی آسان طب؟

بانک اطلاعاتی نرم افزار آسان طب ، Microsoft SQL Server بوده و برای تولید این محصول از معماری چند لایه استفاده شده است. از آنجا که معماری بانک اطلاعاتی از مهمترین نکات یک نرم افزار مبتنی بر بانک اطلاعاتی میباشد میتوان به طراحی مدل بر مبنای Tire اشاره نمود و تراکنش های بین برنامه و بانک اطلاعاتی از طریق Stored-Procedure انجام میشود و همچنین امکان اتصال به بانک اطلاعاتی از هر نقطه جغرافیایی میسر میباشد. زبان استفاده شده برای توسعه این محصول نرم افزاری دلفی بوده و از کامپایلر Embarcadero® Delphi® EX4 استفاده شده است. آسان طب، در حال حاضر قابل استفاده توسط آخرین سیستم عامل عرضه شده توسط مایکروسافت یعنی .Windows 8 بوده و به زودی نسخه های قابل نصب بر روی لینوکس و سیستم عامل مکینتاش ارائه خواهد شد.

نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک دندانپزشکی آسان طب

سرعت نرم افزار مطب دندانپزشکی آسان طب

نرم افزار مطب دندانپزشکی آسان طب ، طوری طراحی شده تا با صرف کمترین زمان نسبت به مشاهده اطلاعات مربوط به بیماران ، سوابق پزشکی ، صورتحساب و … اقدام نمود. بعنوان مثال: در کمتر از چند ثانیه میتوان از کارکرد مطب و کلینیک دندانپزشکی ، گزارش تهیه نمود و یا بیماری خاص را از لیست کل بیماران جستجو کرد و از وضعیت پزشکی، صورتحساب و … ایشان آگاه شد. همچنین امکان صدور کارت برای بیماران که از نسخه ۲۰۱۲ این نرم افزار ،ارائه شده، توسط کارت هایی که توسط سیستم برای بیماران صادر میشود، میتوان با کشیدن کارت بیمار بر روی دستگاه کارت خوان، به راحتی از وضعیت پرونده و گزارشات مربوطه بهره برد. برای تهیه دستگاه و تعداد کارت های خام مورد نیاز برای بیماران با شماره های شرکت تماس حاصل نمائید.

سرعت نرم افزار

جامعیت نرم افزار مطب و کلینیک دندانپزشکی آسان طب

یک نرم افزار مطب دندانپزشکی خوب، نرم افزاری است که حدالامکان نیازهای اساسی مدیریت امور داخلی یک مطب و کلینیک دندانپزشکی را دارا باشد. این نیاز ها در برخی موارد کاملا” تخصصی بوده مستلزم مشاوره با پزشکان میباشند. مانند اطلاعات مورد نیاز یک پزشک از بیماران مراجعه کننده به مطب و کلینیک دندانپزشکی، اطلاعات و گزارشات مورد نیاز سیستم پذیرش، وقت دهی به بیمار و … یا امکان تهیه گزارشات متنوع از قسمت های برنامه که در ادامه به چگونگی این عمل اشاره خواهیم کرد. تیم توسعه دهنده نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک دندانپزشکی آسان طب، با مشاوره با جمعی از پزشکان حاضر، نسبت به تولید این محصول اقدام نمود و امروزه حتی مشتریان جدید نیز به نوعی در روند توسعه این محصول مشارکت دارند، گروه توسعه دهنده اما همه روزه با مطالعه نظرات و پیشنهادات سازنده پزشکان استفاده کننده این محصول، سعی در ارائه هرچه بهتر و جامع تر بودن نرم افزار به کاربران خود داشته است.

نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک دندانپزشکی جامع

رابط کاربری مناسب نرم افزار مطب دندانپزشکی

از آنجا که رابط کاربری یک نرم افزار ، برای بسیاری از کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است و برای بسیاری از پزشکان و پرسنل ، تجهیز کردن رایانه محیط مطب و کلینیک دندانپزشکی یا مرکز پزشکی به نرم افزار هایی که دائما” مورد استفاده قرار میگیرند، علاوه بر کارایی نرم افزار ، مستلزم دارا بودن محیط کاربری نسبتا” مناسب ، امری مهم تلقی میشود، نرم افزار آسان طب با طراحی کم نظیر محیط کاربری و کاربر پسند خود یک یک برنامه نسبتا” استاندارد و با کیفیت را برای پزشکان به ارمغان آورده است.

نرم افزار مطب دندانپزشکی

گزارشگیری متنوع از قسمت های نرم افزار مطب و کلینیک دندانپزشکی

همانطور که میدانید، امروزه نرم افزارهایی مورد توجه قرار می گیرند که به کاربران خود این امکان را بدهند تا آنطور که مایل هستند از قسمت ها و لیست های حاوی اطلاعات خود ، بتوانند گزارشات متنوع تهیه کنند. بعنوان مثال: زمانی که کاربر یا پزشک تمایل دارد از لیست اطلاعات بیماران گزارشی تهیه و چاپ کند که حاوی نام، نام خانوادگی، سن، قد، وزن ، تاریخ تشکیل پرونده و علت مراجعه ایشان به مطب و کلینیک دندانپزشکی باشد. و یا از لیست پرونده های پزشکی بیماران ، گزارشی خاص از اطلاعات مربوط به پرونده تهیه نمایند که بطور پیشفرض و حالت عادی نرم افزار ، وجود ندارد! آسان طب به پزشک این امکان را داده است تا خود پزشک نیز جزئی از توسعه دهنده گان نرم افزار باشد و با ارائه یک محیط طراح گزارش پویا برای پزشکان ، این امکان را داده است تا پزشک با توجه به سلیقه و گزارش مورد نیاز خود، نسبت به تهیه گزارش مورد نظر اقدام نماید. همچنین در محیط طراحی گزارش، امکان درج لوگوی مطب و کلینیک دندانپزشکی ، تغییر فونت ، سایز چرخش متون و … وجود دارد و برای هر قسمت نیز چند گزارش یا قالب چاپ طراحی شده آماده ارائه شده تا پزشکان از نحوه استفاده از این امکان ، به راحتی بهره مند گردند. . . .

نمونه گزارش گیری از نرم افزار مطب و کلینیک دندانپزشکی

.
.

مراقب افراد سودجو باشید!

هر ساله تعداد زیادی از پزشکان با ما تماس می گیرند و مسائلی در رابطه با تحمیل هزینه های سنگین برای قرارداد پشتیبانی، توسط افراد سودجو مطرح می کنند. این هزینه ها گاهی با مبالغ چند میلیون تومانی به صورت سالانه یا ۶ ماه یکبار توسط برخی افراد به پزشکان تحمیل شده است. از آنجا که نرم افزار خریداری شده یا “رایگان” دانلود شده توسط پزشک طوری طراحی شده که فقط توسط فرد یا شرکت برنامه نویس آن نرم افزار قابل پشتیبانی است، لذا پزشکان پس از مدتی مجبور به پرداخت هزینه جهت “پشتیبانی” بوده! و در غیر اینضورت نرم افزار به حالت تعلیق درآمده و غیر فعال شده است! از طرفی سوابق بیماران که طی یک سال یا بیشتر در نرم افزار ثبت شده، قابل استخراج به نرم افزاری دیگر نبوده و پزشک برای جلوگیری از اتلاف وقت و حفظ آرامش خود مجبور به پرداخت هزینه گردیده است.

نکته ۱ و مهم: برخی نرم افزار های دانلودی ظاهرا “رایگان” هستند! مراقب باشید! و در صورت تعیین هزینه پشتیبانی توسط فروشنده، موارد را کاملا شفاف سازی کنید. عارف رایانه معتقد است یک نرم افزار استاندارد با رابط کاربری مناسب نیازی به پرداخت هزینه سنگین سالانه ندارد! اگر پزشکی برای برنامه مطب و کلینیک دندانپزشکی خود نیازمند قرارداد پشتیبانی، جهت رفع اشکال در مواقع ضروری یا راهنمایی پرسنل مطب و کلینیک دندانپزشکی در سالهای آینده می باشد، این هزینه می تواند حداکثر ۳۰ درصد هزینه خرید نرم افزار باشد. البته لازم به ذکر است می بایست مراقب قیمت نرم افزار خریداری شده نیز بود!

نکته ۲: یک نرم افزار استاندارد، می بایست دارای امکان تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات به طور دستی و زمانبندی شده باشد و فقط کافی است منشی یا پزشک هر هفته یا هر ماه، آخرین فایل پشتیبان از اطلاعات را بر روی سی دی رایت نمایند. برای تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات توسط “کارشناس” نیازی به پرداخت هزینه نیست!

نکته ۳: از آنجا که نیاز های یک نرم افزار تخصصی مانند نرم افزار مطب دندانپزشکی، عموما در اکثر مطب و کلینیک دندانپزشکی ها یکسان هست، یک نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک دندانپزشکی استاندارد باید طوری طراحی و برنامه نویسی شده باشد که یک کاربر آشنا به رایانه و آشنا به مسائل مطب و کلینیک دندانپزشکی بتواند به راحتی آن را نصب کند و با کمی کار کردن حداقل نیاز های خود را (تشکیل پرونده، پذیرش، تعیین وقت برای آینده و … ) مرتفع کند. برای این منظور نیز داکیومنت ها و فایل های راهنما از طرف شرکت تولید کننده ارائه می گردد که در آینده می توان نکات و عملیات ثانویه را نیز با نرم افزار انجام داد. (نسخه آزمایشی نرم افزار برای همین منظور ارائه می گردد).  الزام به پرداخت هزینه اضافی بابت اتلاف وقت بیشتر و نصب و آموزش استفاده از نرم افزار نیست!

نکنه ۴ و مهم: یک نرم افزار مطب دندانپزشکی استاندارد در هر زمان که کاربر احساس کرد نرم افزار بهتری برای ادامه مدیریت مرکز پزشکی خود یافته است، باید امکان استخراج اطلاعات بیماران، سوابق و … را در اختیار کاربر قرار دهد. نرم افزار های عارف رایانه در هر قسمت از نرم افزار امکان استخراج اطلاعات به فایل Excell، Acccess، HTML، Text را برای کاربران خود قرار داده تا هر زمان کاربر بتواند اطلاعات خود را از نرم افزار خود استخراج نماید.

همچنین متقابلا” امکان ورود اطلاعات از فایل اکسل نیز در نرم افزار های عارف رایانه وجود دارد. پزشکانی که از برنامه مدیریت مطب و کلینیک دندانپزشکی قدیمی تر استفاده میکنند و به نحوی نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک دندانپزشکی آسان طب را مناسب تر احساس می کنند، بدون نگرانی و با داشتن فایل اکسل اطلاعات بیماران خود، می توانند نسبت به انتقال اطلاعات پرونده بیماران از برنامه قدیمی به برنامه جدید (آسان طب) استفاده نمایند. عملیات انتقال با چند کلیک و توسط پزشک امکان پذیر است.

آموزش و راهنمایی های بعد از دانلود نرم افزار مطب دندانپزشکی پزشکان

از اینکه نرم افزار مطب دندانپزشکی آسان طب را برای استفاده در مطب و کلینیک دندانپزشکی خود انتخاب نموده اید کمال سپاسگزاری را داریم. در ادامه مراحل نصب و راه اندازی این نرم افزار و نحوه نگهداری از سیستم را به صورت گام به گام، طی چند مرحله و حدالامکان ساده، برای شما تشریح می کنیم. توجه داشته باشید پس از مطالعه موارد ذیل صفحه ای تحت عنوان پرسش و پاسخ پیرامون نرم افزار مطب و کلینیک دندانپزشکی را برای شما عزیزان تدارک دیده ایم و در آن سوالات عمومی برخی کاربران استفاده کننده از این نرم افزار را همراه با پاسخ کارشناسان ما قرار دادیم می توانید مطالعه نمائید.
نصب و استفاده از نرم افزار مطب دندانپزشکی آسان طب
 

چک کردن تنظیمات زبان فارسی در ویندوز (قبل از نصب نرم افزار مطب و کلینیک دندانپزشکی)

قبل از نصب نرم افزار مطب و کلینیک دندانپزشکی پزشکی آسان طب، ابتدا چک کنید تنظیمات مربوط به زبان فارسی، به طور صحیح در ویندوز انجام شده باشد! منظور از تنظیمات زبان فارسی، انتخاب کشور ایران، انتخاب زبان و کیبورد فارسی برای ویندوز می باشد که این تنظیمات در بخش کنترل پنل ویندوز قرار دارد. با توجه به نوع ویندوزی که بر روی رایانه خود نصب نموده اید، این تنظیمات را چک کنید. توجه داشته باشید در صورتی که این تنظیمات انجام نشده باشد ممکن است پس از نصب نرم افزار، منو ها و برخی قسمت های فارسی نرم افزار، به صورت علامت سوال (؟؟؟؟؟؟) برای شما نمایش داده شوند. پس در ابتدا تنظیمات مربوط به زبان فارسی را طبق راهنمایی های انجام شده در لینک زیر چک کنید.

تنظیمات زبان فارسی برای ویندوز XP
تنظیمات زبان فارسی برای ویندوز های Vista، ۷، ۸

نصب نرم افزار مطب دندانپزشکی آسان طب (تک کاربره)

نصب نرم افزار مطب دندانپزشکی آسان طب، با توجه به نوع کاربری (تک کاربره یا تحت شبکه)، کمی با هم متفاوت است. برای نصب نرم افزار مطب و کلینیک دندانپزشکی بر روی یک رایانه (تک کاربره) تنظیمات خاصی نیاز نیست. فقط می بایست فایل دانلود شده از سایت عارف رایانه را را از حالت فشرده (zip) خارج کرده و عملیات نصب نرم افزار را طبق راهنمای زیر از مرحله ابتدا تا انتها دنبال کنید.

نصب نرم افزار مطب دندانپزشکی آسان طب بر روی یک رایانه (تک کاربره)

نصب نرم افزار مطب دندانپزشکی آسان طب (تحت شبکه)

در صورتی که قصد دارید از نرم افزار آسان طب به صورت شبکه و یکپارچه استفاده نمائید، علاوه بر نصب این نرم افزار، چند نکته مهم را در خصوص شبکه، فایروال و تنظیمات اتصال نرم افزار از رایانه ای به رایانه دیگر را نیز باید مد نظر داشته باشید. مراحل نصب و نکات مربوطه به ترتیب در قسمت زیر قرار داده شده است، با کلیک بر روی هر لینک می توانید این عملیات را مورد مطالعه و بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید در صورتی که رایانه ها را با هم (به طور صحیح) شبکه کرده باشید، مراحل ۲ تا ۶ چند دقیقه بیشتر وقت شما را نخواهد گرفت، اما انجام گام به گام این مراحل بسیار مهم است پس دقت لازم را برای این منظور به عمل آورید.

  1. رایانه هایی که قرار است نرم افزار مطب دندانپزشکی آسان طب بر روی آنها نصب گردد، می بایست با یکدیگر به طور صحیح شبکه شده باشند
  2. یکی از رایانه ها را بعنوان رایانه اصلی (سرور) انتخاب نمائید
  3. نرم افزار مایکروسافت اس کیو ال سرور (Microsoft SQL Server) را که همراه با نرم افزار دانلود کرده اید، بر روی رایانه سرور نصب نمائید
  4. نرم افزار آسان طب را بر روی رایانه سرور و سایر رایانه ها (کلاینت ها) نصب نمائید
  5. تنظیمات فایروال و همچنین آنتی ویروس (درصورتی که قبلاً آنتی ویروس نصب کرده اید) را بر روی رایانه سرور انجام دهید
  6. تنظیمات مربوط به اتصال نرم افزار از سایر رایانه ها (کلاینت ها) به رایانه سرور را انجام دهید

آموزش استفاده از نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک دندانپزشکی

جهت آموزش نحوه استفاده از این نرم افزار به صفحه آموزش نرم افزار مطب دندانپزشکی، مطب و کلینیک دندانپزشکی آسان طب مراجعه نمائید.

نگهداری از اطلاعات نرم افزار مطب دندانپزشکی آسان طب
 

نگهداری از اطلاعات نرم افزار مطب دندانپزشکی

همانطور که می دانید، برنامه مطب و کلینیک دندانپزشکی آسان طب، اطلاعات ثبت شده توسط شما را در محلی تحت عنوان “بانک اطلاعاتی” نگهداری می کند. فایل های بانک اطلاعاتی مربوط به نرم افزار آسان طب، درون پوشه ای با نام Data و در محل نصب نرم افزار قرار می گیرند.
از آنجا که این احتمال وجود دارد در آینده به دلایلی رایانه شما دچار حادثه یا اختلال گردد و از طرفی اطلاعات مربوط به بیماران یک مطب و کلینیک دندانپزشکی برای پزشک یا پزشکان این مرکز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که همیشه و طبق برنامه ریزی، از اطلاعات ثبت شده در سیستم، یک نسخه پشتیبان تهیه نمائید تا در مواقع اضطراری و بروز اشکال در رایانه، با دسترسی به آن، بتوانید اطلاعات سیستم را به حالت قبل بازگردانی نمائید. انجام این امور می تواند به طور خودکار و توسط نرم افزار انجام گردد اما کنترل و مدیریت آن، به عهده شما خواهد بود.

تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات سیستم توسط نرم افزار مطب دندانپزشکی

عملیات پشتیبانی به راحتی و توسط نرم افزار مطب دندانپزشکی آسان طب انجام پذیر است فقط قبل از انجام این عملیات می بایست ابتدا با عبارت “تهیه فایل پشتیبان از بانک اطلاعاتی” آشنا شوید.”تهیه فایل پشتیبان از بانک اطلاعاتی” که از دو طریق (دستی-خودکار) انجام می گردد، عملیاتی است که طی آن، نرم افزار آسان طب، از کل اطلاعات ثبت شده در سیستم، یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و درون فایلی قرار می دهد. همچنین تاریخ و ساعتی که این کار را انجام داده اید نیز در عنوان نام این فایل قرار می گیرد تا هنگام مشاهده فایل پشتیبان، از نام آن متوجه شوید که این فایل در چه تاریخ و ساعتی تهیه شده است.
از آنجا که عملیات تهیه فایل پشتیبان، به تنهایی یک مقاله مجزا محسوب می شود، این مقاله را همراه با تصویر مربوطه و در قالب صفحه ای مجزا در وب سایت قرار داده ایم. برای مطالعه،بر روی لینک زیر، کلیک نمائید:
بروز رسانی و دریافت ویرایش های جدید نرم افزار مطب دندانپزشکی آسان طب
 

بروز رسانی نرم افزار مطب دندانپزشکی (آپدیت)

اگر چه همواره سعی بر این داشته ایم که محصولی بی کم و کاست و بدون اشکال به مشتریان ارائه کنیم، اما معتقدیم همچنان جای تغییر در نرم افزار وجود دارد. تغییراتی در راستای بهبود و توسعه این محصول که گاهی ممکن است به دلیل رفع اشکال یا باگ در نرم افزار باشد که از سوی کاربران اعلام شده اند و گاهی جهت ارائه امکانات بیشتر و کیفیت بالاتر. برای این منظور بخشی تحت عنوان “بروز رسانی” در نرم افزار های عارف رایانه قرار داده شده که توسط آن می توان نرم افزار خریداری شده را به ویرایش های جدید تر بروز رسانی نمود

دریافت ویرایش جدید نرم افزار مطب دندانپزشکی از طریق وب سایت عارف رایانه

تغییرات انجام شده در نرم افزار مطب دندانپزشکی آسان طب، بلافاصله بر روی وب سایت عارف رایانه قرار خواهند گرفت و شما از منوی بروز رسانی نرم افزار که در صفحه اصلی این نرم افزار قرار گرفته شده است، می توانید از آخرین وضعیت آپدیت این محصول آگاهی پیدا کنید و در صورت لزوم، نرم افزار خود را در کمتر از چند دقیقه بروز رسانی کنید. عملیات بروز رسانی را نیز در قالب مقاله ای مجزا در وب سایت قرار داده ایم و برای مطالعه و چگونگی آن بر روی لینک زیر کلیک نمائید:

بروز رسانی آنلاین نرم افزار مطب دندانپزشکی آسان طب از طریق وب سایت عارف رایانه